صرفه جویی ۱۶۷ میلیون لیتری آب در سالن رنگ ایران خودرو خراسان

در راستای استفاده بهینه مصرف آب، با شناسایی گلوگاه های پر مصرف آب در سالن رنگ ایران خودرو خراسان و رفع آن، در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۶۷ میلیون لیتر در مصرف آب صنعتی این سالن صرفه جویی شد.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، مسوول بخش تعمیرات و نگهداری واحد رنگ این شرکت با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۳۹۳ و قبل از شروع این پروژه مصرف آب به ازاء هر بدنه خودرو ۴/۳ متر مکعب بود که با اجرای این پروژه در فاز اول و تکمیل آن در سال ۹۵ و ۹۶ این میزان مصرف در پایان سال ۹۸ به ازاء هر بدنه در سالن رنگ ۶۱/۱ متر مکعب(۱۸۰۰ لیتر) کاهش یافت.
مهندس سیار با اشاره به بحران خشکسالی و کم آبی در کشور، اجرای اين پروژه را بي سابقه و بسیار مهم دانست که می تواند در بهينه نمودن مصرف آب در سطح شرکت های استان و کشور نقش مهمی ایفا کند.
این پروژه و پروژه های دیگر در حوزه بهینه سازی مصرف آب از قبیل: اجراي پروژه آبياري تحت فشار به منظور کاهش مصرف آب، جمع آوری آبهای سطحی و نگهداری در مخزن به منظور تغذیه سفره های زیر زمینی و اجراي پروژه استفاده مجدد از پساب در خطوط توليد باعث شد در پایان سال ۹۸ برداشت حقآبه از سفره های زیر زمینی به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

EnglishIran