کسب عنوان کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت کار کشور توسط ایران خودرو خراسان

شرکت ایران خودرو خراسان در نخستین همایش ملی چشم انداز ایمنی و بهداشت شغلی موفق به کسب عنوان کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت کار کشور شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، نخستین همایش ملی چشم انداز ایمنی و بهداشت شغلی شنبه ۸ مهرماه(۱۴۰۲) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار وزارت تعاون و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در محل سالن اجتماعات تلاش شهر تهران برگزار و شرکت ایران خودرو خراسان در این همایش موفق به کسب عنوان کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت شغلی کشور گردید.
این همایش براساس الحاق ایران به مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی سازمان جهانی کار، باهدف هماهنگی، وحدت و همکاری سه جانبه مهم این مقاوله‌نامه یعنی دولت، کارگر و کارفرما برگزار شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این همایش با تاکید بر اهمیت نقش کارفرما در حفظ و سلامت جسمی و روانی کارگران گفت: کارفرما باید درمانگر باشد و علاوه بر دغدغه مندی در زمینه حفظ ایمنی در محل کار، در حوزه سلامت روانی کارکنان خود نیز کوشا باشد.
سید صولت مرتضوی افزود: کارگری که دغدغه ذهنی داشته باشد از تمرکز کمتری در محل کار برخوردار است و این می تواند عاملی مهم برای ایجاد حادثه در محیط کار باشد.
وی تاکید کرد: کارگران نیز باید دانش خود را در حوزه ایمنی همواره به روز نگاه دارند و با رعایت اصول و مقررات ایمنی و بهداشت شغلی، در ایجاد محیط امن کوشا باشند.
در این همایش، علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، اظهار داشت: لایحه پیوستن ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان بین‌المللی کار در آذرماه ۱۴۰۰ در مجلس تصویب و سپس از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
رعیتی‌فرد گفت: آئین‌نامه اجرایی مقاوله‌نامه ۱۵۵ در مورد ایمنی کارگران و محیط کار در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری در دولت تصویب و اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای سند الحاقی این مقاوله‌نامه از سال آینده در کشور اجرا شود.
وی افزود: این مقاوله‌نامه براساس سند شیوه نامه الحاقی سال ۲۰۰۲ و مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ منعقد شده و ایران به عنوان هفتاد و هفتمین کشور جهان به طور رسمی در سال ۱۴۰۱ به این مقاوله‌نامه ملحق شده و از ۱۱ بهمن امسال موظف به اجرای مفاد این پیمان است.
بیژن زاهدی فرد مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان که عنوان کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت کار کشور را در این دوره دریافت نموده است؛ استفاده از روش های نوین و تجارب کشورهای پیشرفته در مباحث ایمنی را از مهم ترین دلایل موفقیت این شرکت عنوان کرد و گفت: طراحی و استفاده از ربات AGV با کاربری جابجایی قطعات در خطوط تولید در راستای مباحث ارگونومی و اهمیت بخشیدن به سلامت جسمی کارکنان بوده است.
زاهدی فرد در ادامه با تبریک روز ایمنی و آتش نشانی، ضمن تشکر از تلاش های تمامی همکاران خود در راستای ایجاد محیط شغلی ایمن، بیان کرد: همواره بر ایمنی و بهداشت شغلی تاکید داشته ایم زیرا اعتقاد داریم که کارکنان، به عنوان امانتی از جانب خانواده هایشان در محیط کار هستند و ما موظف به تامین ایمنی و سلامت آنان هستیم.
وی در انتها خاطر نشان کرد: توسعه اقدامات ایمنی و بهداشتی در محیط کار، علاوه بر تضمین سلامت کارکنان، می تواند زمینه ساز فرهنگ کار ایمن در میان خانواده و افراد جامعه باشد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran