حضور شرکت ايران خودرو خراسان در جمع شرکت هاي برتر ايران

در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران ۱۰۰-IMI اتفاق افتاد
حضور شرکت ايران خودرو خراسان در جمع شرکت هاي برتر ايران
شرکت ایران خودرو خراسان در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران ۱۰۰-IMI، موفق به کسب رتبه اول از نظر شاخص رشد سودآوری در بین شرکت های خودرو ساز ، رتبه سوم در شاخص رشد سود آوری در بین شرکت های برتر، رتبه ۳۲ در شاخص اشتغال زایی، رتبه ۴۷ در شاخص فروش، رتبه ۲۷ در شاخص رشد فروش و رتبه ۴۲ در شاخص بازده ارزش ویژه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، براساس گزارش سازمان مدیریت صنعتی، مرکز رتبه بندی شرکت های برتر؛ شرکت ایران خودرو خراسان در رتبه بندی سال ۱۴۰۲ سازمان مدیریت صنعتی که بر اساس اطلاعات مالی سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفته، حائز رتبه سوم از منظر شاخص رشد سودآوری گردید.

بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران (۱۰۰-IMI)، روز دوشنبه دوم بهمن‌ ماه با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و شرکت ایران خودرو خراسان توانست در جمع صد شرکت برتر ایران قرار گیرد.

از ۲۵ سال پیش سازمان مدیریت صنعتی با توجه به شاخص های مجله فورچون اقدام به انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر کشور کرد. این رتبه بندی با هدف تولید اطلاعات عملکردی درباره شرکت ها یا بنگاه های بزرگ کشور که در اقتصاد ملی اثرگذار هستند، انجام می شود. این اطلاعات به شفاف سازی فضای کسب و کار کمک می کند و رقابت را در بین شرکت ها برای حضور در بین ۱۰۰ شرکت برتر افزایش می دهد.

در بیست و ششمین دوره انتخاب شرکت‌های برتر ایران، ۳۳شاخص مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. بر مبنای اعلام سازمان مدیریت صنعتی به عنوان متولی اعلام ۵۰۰ شرکت برتر ایران، شاخص‌های رتبه‌بندی شامل ۷ سری گوناگون بوده‌اند که شامل شاخص‌های اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، بهره‌وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و شاخص‌های بازار هستند که هر یک شامل شاخص‌های مختلفی هستند.
گفتنی است، سازمان مدیریت صنعتی هرساله همایش معرفی شرکت های برتر ایران را با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به انجام می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran