برگزاری مراسم تجلیل از برترین های حوزه حمل و نقل در شرکت ایران خودرو خراسان

به مناسبت «روز ملی حمل و نقل و رانندگان» طی مراسمی در محل شرکت ایران خودرو خراسان از تلاشگران عرصه حمل و نقل این شرکت تقدیر به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، به مناسبت «روز ملی حمل و نقل و رانندگان» مراسم گرامیداشتی در شرکت ایران خودرو خراسان با حضور مدیرعامل، رئیس پلیس راه ملک آباد، مدیرعامل شرکت تعاونی فنی و مهندسی، جمعی از مدیران و تعدادی از رانندگان و سفیران ناوگان حمل و نقل شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پلیس راه ملک آباد و تبریک روز حمل و نقل و رانندگان به تلاشگران این حوزه، رشد اقتصادی هر کشوری را در گرو توسعه و پویایی صنعت حمل و نقل آن کشور دانست و گفت: این صنعت دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد.
بیژن زاهدی فرد یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی را رشد و توسعه صنعت حمل و نقل دانست و اظهار داشت: رفع دغدغه های قشر پرتلاش رانندگان و ارتقای بیش از پیش فرهنگ رانندگی در سطح جامعه از دیگر نیازمندی های توسعه این صنعت است.
وی در انتها با اشاره به مسئولیت اجتماعی رانندگان در جاده عنوان کرد: مهم ترین خواسته من از شما عزیزان این است با مطالعه و افزایش دانش و مهارت، مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنید تا موجبات رضایت مسافرین و کارکنان خودم را در جاده بدست آورید.

فرمانده پلیس راه مُلک آباد نیز در سخنانی به تاریخچه روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: این روز یادآور صدور فرمان امام راحل «ره» در زمینه اعزام ناوگان خودروهای حمل بار به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است و هدف آن آگاه‌سازی جامعه از نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران است.
سرهنگ سعیدی در ادامه با اشاره به شیوه رانندگی تدافعی به توضیح در این باره پرداخت و عنوان کرد: رانندگی تدافعی به این معناست، یک راننده علاوه بر اینکه با رعایت قوانین خود موجب ایجاد حادثه نمی شود بلکه از وقوع حادثه توسط سایرین نیز با خود جلوگیری به عمل آورد.
وی افزود: به عنوان مثال: توقف خودرو در کنار جاده بسیاری از اوقات عامل تصادف می شود و در رانندگی تدافعی از وقوع اینگونه رفتار جلوگیری به عمل می آید؛ از مسئولین ایران خودرو خراسان تقاضا دارم با تهیه جزوه آموزشی، در ارتباط با شیوه رانندگی تدافعی اطلاعات دقیق تری را در اختیار رانندگان خود قرار دهد.
مسئول قسمت ترابری شرکت در انتهای مراسم، در ارتباط با اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جاری، گفت: در راستای افزایش رضایت و بهره وری کارکنان، با توجه به جذب نیرو های جدید و پراکندگی محل زندگی ایشان، با انجام ارزیابی و پایش های مداوم، اقدام به اصلاح مسیر و بهبود سرویس دهی به بیش از ۴هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران گرامی می باشیم.
قاسم یوسفی عنوان کرد: به همین منظور با بکارگیری ۹۰ دستگاه اتوبوس، روزانه در سه شیفت کاری و ۴ نوبت در ۵۷ مسیر، جمعا با ۲۹۰ سرویس در روز و ۷هزار و ۸۳۰سرویس در ماه، به ارائه خدمات به همکاران در دو شهر مشهد و نیشابور می پردازیم.
یوسفی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به ایمنی و سلامت کارکنان در داخل سرویس ها، به اقدامات صورت گرفته در این حوزه پرداخت و خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، با همکاری واحد ایمنی و بهداشت نظارت های منظم دوره ای از تجهیزات ایمنی و رفاهی سرویس ها صورت می گیرد و با حضور نامحسوس در مسیر ها، بر عملکرد رانندگان نیز نظارت دقیقی انجام می شود.
وی بیان کرد: با توجه به تلاش های صورت گرفته به لطف خدا در سال ۱۴۰۲ ناوگان ایاب و ذهاب شرکت، از وضعیت ایمنی کاملا مطلوب برخوردار بوده که باید بابت این موضوع از همراهی و همکاری تمام کارکنان شرکت نیز تشکر کنم.
مسئول قسمت ترابری شرکت ایران خودرو خراسان در انتها با تشکر از همکاری شرکت آرمان سیر بینالود وابسته به تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان به عنوان پیمانکار حوزه حمل و نقل شرکت عنوان کرد: اقدامات موثری در توسعه زیرساخت‌های ایاب و ذهاب صورت پذیرفته، که نویدبخش روزهای روشن تر در این حوزه برای کارکنان خواهد بود.
در پایان مراسم نیز با اهدای هدایایی از تمامی رانندگان اتوبوس ها، خودرو های سواری و سفیران نمونه ناوگان ایاب و ذهاب کارکنان تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran