پویش “نور_همدلی” در ایران خودرو خراسان اجرا می شود

به پیشنهاد شرکت ایران خودرو خراسان و اهتمام شرکت های توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی و توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، پویش «نور همدلی» در بین کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان؛ با رسیدن فصل گرما، افزایش مصرف برق و لزوم همکاری بیشتر شهروندان در راستای رعایت اصول بهره‌وری انرژی، شرکت ایران خودرو خراسان به ‌منظور جلب مشارکت کارکنان خود در مدیریت مصرف برق، پویش فرهنگ‌سازی «نور همدلی» را راه‌اندازی نمود.
طرح «نور همدلی» به همت واحد مهندسی سازمان و سیستم ها و واحد ارتباطات و امور بین الملل شرکت ایران خودرو خراسان در بین خانواده کارکنان این شرکت اجرا و علاقمندان می توانند با ثبت شماره اشتراک برق منزل خود در سامانه نور همدلی در این طرح مشارکت نمایند. در پایان اجرای طرح مصرف برق داوطلبان توسط شرکت برق بررسی شده و در صورتی که میزان مصرف آنها نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته باشد از سوی مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
علاوه بر این، کارکنان ایران خودرو خراسان تجربیات و اقدامات نوآورانه خود در راستای کاهش مصرف برق را با هشتگ «نور_همدلی» در فضای مجازی منتشر می نمایند تا به نحوی آموزش‌هایی نیز در حوزه مدیریت مصرف برق و به شکلی ساده و کاربردی، با سایر مصرف کنندگان به اشتراک گذاشته شود.
طرح «نور همدلی» در راستای مسوولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو خراسان و با هدف نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح انرژی، اهمیت دادن به موضوع مدیریت منابع و همکاری با ارگان های دولتی اجرا می شود.
علاوه بر طرح «نور همدلی» که در بین خانواده های کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان اجرا می شود، در داخل شرکت نیز اقداماتی در جهت مدیریت مصرف برق صورت پذیرفته که از آن جمله می توان به خروج تجهیزات غیر ضرور از مدار تولید، استفاده از تجهیزات با راندمان بالا، کاهش میزان روشنایی محیط های کم تردد و حتی جابجایی شیفت های کاری اشاره کرد. این مهم باعث شده در روزهای اجرای طرح ۲٫۳ مگا وات برق که معادل مصرف یک شبانه روز ۳۰۰ خانوار است، صرفه جویی صورت پذیرد.
گفتنی است از سال ۱۳۹۵ با استقرار استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در شرکت ایران خودرو خراسان مصرف انرژی در این شرکت بر طبق این استاندارد جهانی مدیریت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran