مسابقات استانی مهارت رانندگان لیفتراک در ایران خودرو خراسان

به منظور توسعه قابلیت ها و ارتقای سطح مهارتی رانندگان لیفتراک، هم زمان با هفته ملی مهارت،  اولین دوره مسابقات مهارت رانندگان لیفتراک در سطح شرکت ها و صنایع استان، در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، این مسابقات با محوریت واحد منابع انسانی ایران خودرو خراسان و با همکاری انجمن مدیران صنایع و سازمان فنی و حرفه ای استان، با شرکت ۱۷۵ راننده برتر لیفتراک واحدهای صنعتی  ابتدا در  مرحله آزمون کتبی اجرا شد که از این مرحله ۴۳ نفر موفق به کسب حدنصاب ورود به آزمون عملی شدند.   
در مراسم افتتاحیه آزمون عملی این مسابقات که با حضور مدیریت عامل ایران خودرو خراسان،  مدیرکل فنی و حرفه ای استان، دبیر انجمن مدیران صنایع استان و تنی چند از مقامات استانی و تعدادی از مدیران ستادی و تولیدی در محل شرکت برگزار شد، رانندگان لیفتراک توانمندی های خود در آیتم های سرعت، دقت و مهارت جابجایی پالت ها به نمایش گذاشتند.

در ابتدای این مراسم، مهندس زاهدی فرد، مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و تشکر از حضور ایشان گفت: ما در این چند سال با کمک شما اقدامات خوبی در شرکت رقم زده ایم که این مسابقات نمونه بارز آن است و با برگزاری آن  زمینه رشد، خلاقیت و ایجاد فرهنگ کار درست و بهینه فراهم می شود.
وی در ادامه به اهمیت مهارت رانندگی لیفتراک در تولید اشاره کرد و گفت: مهارت لیفتراک به طور مستقیم با تجهیزات تولید و جابجایی قطعات سنگین مرتبط است و چون امکان وارد کردن آوردن خسارت جانی و مالی به افراد و تجهیزات وجود دارد، نیازمند دقت فراوان است. از طرف دیگر سرعت عمل در رانندگی لیفتراک باعث بهینه سازی در استفاده از زمان می شود که تلفیق این دو با هم مهارت نام  می گیرد و این مهارت است که بهره وری را افزایش می دهد.
ایشان با بیان اینکه باید دانش را با مهارت همراه کرد و صرف داشتن یک مدرک تحصیلی مفید نیست افزود: ما خود را فقط در برابر مهارت های تولیدی کارکنان مان مسوول نمی دانیم بلکه گسترش مهارت های زندگی و برون سازمانی را نیز جزو وظایف و مسوولیت های اجتماعی خود می دانیم.
در ادامه مهندس رحیمی گل خندان، مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی، از حمایت های شرکت ایران خودرو خراسان از تیم های اعزامی به مسابقات کشوری مهارت قدردانی کرد و اظهار داشت: نخبه فقط کسی نیست که دارای تحصیلات عالیه باشد بلکه افراد برگزیده این گونه مسابقات نیز در شغل خود نخبه هستند و ما می خواهیم با این گونه فعالیت ها، نخبگان نیروی کار را تکریم کنیم.
در بخش دیگر این مراسم دکتر مرادی، دبیر انجمن مدیران صنایع استان، از همکاری سه جانبه ای که باعث برگزاری این رخداد رقابتی آموزشی در سطح استان شد ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به شیوه های نوین و فضاهای کوچک انبار داری، نیاز به آموزش های مهارتی برای افزایش سرعت و دقت در مقوله های مرتبط با لجستیک و انبارداری بیشتر از پیش احساس می شود.
مدیریت واحد منابع انسانی ایران خودرو خراسان نیز به عنوان متولی برگزاری این مسابقات در گفتگو  با خبرنگار کارآمد اظهار داشت: هدف این مسابقات قرار دادن افراد در شرایط خاصی است تا  با توانمندی ها و نقاط قوت خود آشنا شود و ما نیز به عنوان متولی آموزش سازمان بتوانیم نیازسنجی های لازم را انجام دهیم .
مهندس خاتمی به برگزاری سال گذشته این مسابقات در داخل شرکت اشاره کردو گفت : برگزاری این مسابقات علاوه بر ایجاد انگیزه و شور و نشاط در بین کارکنان، موجب ارتقای دانش و مهارت خود کارکنان هم خواهد شد که در نهایت شرکت از این حیث سود خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran