مدیریت مصرف انرژی در ایران خودرو خراسان الگویی در سطح ملی است

مدیریت مصرف بهینه گاز

با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در شرکت ایران خودرو خراسان از کارکنان برتر طرح “مدیریت مصرف بهینه گاز” تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان؛ حسن افتخاری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با حضور در شرکت ایران خودرو خراسان از خطوط تولید و طرح های مدیریت مصرف حامل های انرژی و بخصوص گاز در این شرکت بازدید و از کارکنان برتر طرح مدیریت مصرف بهینه گاز تقدیر نمود.
مهندس زاهدی فرد مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مدیریت مصرف حامل های انرژی در این شرکت گفت: شرکت ایران خودرو خراسان در راستای خط مشی و استراتژی های خود در زمینه مدیریت و بهبود عملکرد انرژی و صیانت از محیط زیست از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۹ توانست با اجرای طرح های پر بازده انرژی در شاخص های عملکرد انرژی خود بهبود های چشمگیری را ایجاد نماید. به طوری که در شدت مصرف برق ۴۳ ، آب ۴۵ و گاز طبیعی ۳۹ درصد کاهش مصرف انرژی به ازای هر خودرو داشته ایم.
وی اظهار داشت: پاییز سال گذشته در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف گاز در بین خانواده بزرگ ایران خودرو خراسان و همچنین جلوگیری از قطع جریان گاز در فصل سرما و حفظ تولید، طرحی برای کاهش مصرف گاز طبیعی کارکنان و خانواده ایشان به شرکت گاز خراسان رضوی پیشنهاد گردیدکه با اجرای آن نتایج ارزشمندی حاصل شد.
زاهدی فرد افزود: در این طرح بیش از دو هزار و ۱۳۰نفر از کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان بصورت داوطلبانه مشارکت داشتند و با ثبت اشتراک خود در سامانه، اقدام به مدیریت مصرف گاز در محل زندگی خود نمودند. در پایان اجرای این طرح مصرف گاز خانگی داوطلبان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱۷ هزار مترمکعب در زمستان سال ۱۳۹۹ کاهش یافت که این مقدار مانع قطع گاز بیش از ۵۸۸ خانوار در فصل سرد سال شد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان جلوگیری از انتشار بیش از ۲۵۱تن گاز دی اکسید کربن را از نتایج ارزشمند این طرح دانست و گفت: مدیریت بهینه مصرف حامل های انرژی علاوه بر حفظ منابع انرژی، باعث ایجاد هوای پاک و حفظ محیط زیست می شود.
حسن افتخاری رییس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز با بیان این مطلب که در شرایط عادی تقریبا ۴۵ درصد از مصرف گاز در بخش صنعت و نیروگاه های تولید برق و ۵۵ درصد مابقی در بخش خانگی و عمومی است گفت: توجه به مدیریت مصرف بهینه گاز در هر دو حوزه حائز اهمیت است.
وی افزود: اجرای این طرح تشویقی که با مشارکت ایران خودرو خراسان و شرکت گاز استان انجام شد، یک الگوی مناسب برای هم افزایی و همکاری بین ارگان های مختلف است که نه تنها در استان بلکه در کشور بی همتا و قابل گسترش است.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی افزود: این اقدام مشترک از دو بعد نتایج ارزشمندی داشت. بعد اول افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف حامل های انرژی در شرکت ایران خودرو خراسان بود که با افزایش بهره وری تجهیزات و دستگاه ها سالن های تولیدی منجر به کاهش مصرف گاز در کارخانه شده است. بعد دوم نیز مشارکت کارکنان در مدیریت مصرف گاز در منازلشان بوده که علی رغم افزایش ۷درصدی مصرف گاز خانوارهای استان، کارکنان ایران خودرو خراسان ۵ درصد نسبت به مصرف سال گذشته خود کاهش مصرف داشته اند.
افتخاری با اشاره به ناترازی تولید گاز نسبت به مصرف آن و افزایش مشترکین گاز، طرح اجرا شده در شرکت ایران خودرو خراسان را به عنوان یک الگو در سطح ملی معرفی کرد که می توان با گسترش آن در سرتاسر کشور باعث جبران کاستی و مانع از قطعی گاز در فصل سرما و زمان های اوج مصرف گاز شد.
در پایان مراسم از نفرات برگزیده طرح مدیریت مصرف بهینه گاز که بیشترین کاهش مصرف گاز را داشته اند تقدیر و از سوی شرکت ایران خودرو خراسان و شرکت گاز استان خراسان رضوی هدایای ارزشمندی اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran