طراحی و ساخت درب های رول آپ صنعتی در ایران خودرو خراسان

کارشناسان واحد خدمات فنی شرکت ایران خودرو خراسان درب های رول آپ اتوماتیک مورد نیاز انبار تازه تاسیس قطعات CKD را ساختند.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان ؛ علی سیار مدیر واحد خدمات فنی شرکت ایران خودرو خراسان با بیان این مطلب افزود: در ساختمان جدید انبار قطعات CKD ، سه درب بزرگ به مساحت ۲۰متر مربع برای ورود و خروج خودروهای لجستیکی تعبیه شده است. بر اساس بررسی و نیازسنجی هایی که انجام شده بود، درب های رول آپ شرکت های داخلی قابلیت های لازم و مدنظر را نداشتند و تنها نمونه های خارجی که فقط توسط چهار شرکت در دنیا تولید می شوند پاسخگوی این نیاز ما بودند که خرید سه درب مورد نیاز در شرایط کنونی و تحریم، بیش از سی میلیارد ريال برای شرکت هزینه داشت.
علی سیار ادامه داد : پروژه ای در واحد خدمات فنی تعریف و پس از یک سال تحقیق و مطالعه همکاران، موفق شدند دربی را طراحی و تولید نمایند که پاسخگوی تمام نیازها باشد.
مدیر خدمات فنی در خصوص ویژگی های درب های ساخته شده گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وزش بادهای شدیدی که در منطقه وجود دارد، این درب ها به گونه ای طراحی شده اند که توان تحمل وزش باد تا سرعت ۱۲۰کیلومتر بر ساعت را داشته باشند. وی امکان تردد نامحدود را از دیگر ویژگی های این درب ها دانست و گفت: بسیاری از نمونه های داخلی برای تردد روزانه دارای محدودیت هستند و بیشتر از آن خارج از گارانتی می باشد. وی فضای کم درب ها و سرعت زیاد آن را از دیگر ویژگی های درب های رول آپ ساخته شده در ایران خودرو خراسان دانست که منجر به کاهش اتلاف انرژی در محیط های لجستیکی می شود.
سیار میزان هزینه ساخت هر درب را حدود یک میلیارد ريال برآورد کرد و گفت : با ساخت این سه درب علاوه بر جلوگیری از خروج معادل ۲ و نیم میلیارد ریال ارز از کشور، دانش فنی تعمیر و نگه داری این درب ها نیز در اختیار ما قرار گرفت و از این پس نگرانی در خصوص نگهداری و تعمیر ۲۰ درب رول آپی که در شرکت ایران خودرو خراسان وجود دارد ، نخواهیم داشت.
گفتنی است : درب های اتوماتیک صنعتی پر سرعت برای کارخانجات، محیط های صنعتی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، آشیانه های هواپیما و … برای بهره وری بیشتر و جلوگیری از اتلاف انرژی، جلوگیری از ورود آلودگی، گرد و غبار به انبارها و محیط کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد که مهمتر از همه، سرعت بخشیدن به کار و صرفه جویی فوق العاده در زمان، باعث افزایش راندمان می گردد.

1 دیدگاه

  1. احسان حمیدی سده گفت:

    با سلام..
    من خودم در گذشته یکی از کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان بودم؛ بسار خوشحالم که همکاران سابقم توانستند به همچین جسارتی دست پیدا کنند و فعل “ما می‌توانیم” را در واقعیت نشان دهند؛ سلام من را به همه عزیزان پرتلاش این شرکت برسانید.
    احسان حمیدی سده
    راننده سابق لیفتراک در لجستیک ساختمان مونتاژ
    کد پرسنلی: ۸۷۵۱۵۸۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran