سیستم کنترل ریورک ها در ایران خودرو خراسان راه اندازی شد

​برای نخستین بار در گروه صنعتی ایران خودرو، سیستم کنترل ریورک های خطوط مونتاژ (RCS)، در شرکت ایران خودرو خراسان راه اندازی و به مرحله اجرا درآمد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، مدیر را ه اندازی پروژه کنترل ریورک ها با اعلام این خبر گفت: با این سیستم می توان تمام ریورک های خطوط مونتاژ را کنترل و قبل از این که خودروی ایراد دار به انتهای خط برسد، ایراد را در منشاء پی گیری و رفع نمود.
مهندس نیکزاد در توضیح چگونگی اجرای این پروژه افزود: اپراتور یا استاد کار خط به محض رویت ایراد با تلفن گویا شماره شناسایی خودرو، کد ایراد و کد خطا را وارد می نماید و این ایرادها به صورت آنلاین در نرم افزارهای خط ثبت می گردد و در مانیتور نصب شده در معرض دید ریورکرها قرار می گیرد و بلافاصله پس از اعلام، دقیقه شمار نرم افزار شروع بکار کرده و استادکار انتهای خط متوجه ورود یک خودروی ایراددار با نوع ایراد به انتهای خط می شوند.
وی در ادامه اظهار داشت : پس از این مرحله نفراتی با عنوان ریورکرهای شناور خود را به محل رسانده و همانجا در منشا، ایراد را برطرف می نمایند و یا این که در صورت عدم ریورک تمام ملزومات آن را تا رسیدن خودرو به انتهای خط آماده تا ریورک در کوتاهترین زمان انجام پذیرد و از ماندگاری خودرو جلوگیری شود. 
وی افزایش عبور مستقیم خودروها، رفع ایرادات قابل رفع در منشا، کاهش ماندگاری خودروها، مدیریت ریورک توسط ریورکرها، اطلاع یافتن آنلاین ایرادات بدنه، رنگ، قطعه و مونتاژی توسط مسوولان ذیربط در هرسالن و کاهش هزینه های غیر مستقیم و پنهان را از مهمترین مزایای اجرای این پروژه دانست و از تیم اجرای پروژه آقایان  کشاورز، شجاع نجفی و صالحی تبار قدردانی نمود.    ​

2 دیدگاه ها

  1. حميد گفت:

    معادل فارسي ريورك را استفاده كنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran