سومین هم اندیشی معاونان و مدیران منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو

سومین هم اندیشی معاونان و مدیران منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو روز پنج شنبه مورخ ۱۹ آبان ماه در شهر مشهد مقدس به میزبانی شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، در این همایش که نایب رییس هیئت مدیره و معاون منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان حضور داشتند اهداف و استراتژی های گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه منابع انسانی با هدف ایجاد هم افزایی تبیین شد.
نایب رییس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو از ۵۶ هزار شاغل گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان یک خانواده یاد کرد و اظهار داشت: هنر و وظیفه تمامی مدیران بخصوص مدیران و مسئولان حوزه منابع انسانی هنر گوش دادن و لمس رفتار کارکنان و رفع نیازهای آنها در جهت پیشبرد اهداف گروه صنعتی ایران خودرو است.
مهدی داداشی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به همیشگی بودن رابطه اعضای خانواده گفت: جامعه بازنشستگان گروه صنعتی در حال افزایش است و این قشر نیازمند توجه بیشتری است. این رویکرد علاوه بر تقدیر از زحمات چند ساله قشر بازنشسته منجر به تاثیر متقابل در کارکنان شاغل و ایجاد انگیزه می شود.
معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو طی سخنانی ضمن تشکر از میزبانی ایران خودرو خراسان گفت: مهمترین هدف از برگزاری این جلسات برقراری ارتباط بین مدیران منابع انسانی و اشتراک دانش در این حوزه عنوان کرد.
مراد عباسی بیشترین توجه به منابع انسانی در دوره مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو را حایز اهمیت دانست و حمایت های خاص مدیران ارشد گروه را بسیار چشم گیر دانست.
وی نیاز کنونی مدیران و مسئولان منابع انسانی را آموزش های تخصصی و به روز دانست و اظهار امیدواری کرد به زودی دوره های تخصصی ویژه همه مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شود.
معاون مدیرعامل در حوزه منابع انسانی خبر از برنامه های دقیق در خصوص جذب، ارتقاء و انتصاب کارکنان داد و افزود: طرح طبقه بندی در تمامی شرکت های گروه صنعتی که فاقد این سیستم می باشند الزامی شده و در اکثر شرکت ها نیز در حال اجرا است.،
مراد عباسی تغییر رویکرد در جبران خدمات و فرآیندهای منابع انسانی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: جبران خدمات و پرداختی به کارکنان در حال حاضر در گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت های تابعه بیشتر بصورت مزد ثابت هست که باید با اجرایی شدن سیستم مدیریت عملکرد این شیوه پرداخت در بلند مدت تغییر یافته و مزد مبتنی بر سطح عملکرد در کنار مزد ثابت ایجاد گردد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان میزبان این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان با تاکید بر جایگاه منابع انسانی در رشد تعالی شرکت گفت: باید به استراتژی های حوزه منابع انسانی توجه ویژه ای کرد و در اتاق های فکر با برنامه ریزی دقیق، در راه تعالی نیروی انسانی گام برداشت.
بیژن زاهدی فرد ضمن اشاره به تاثیر مدیران منابع انسانی بر ایجاد تفکر استراتژیک در کارکنان، بیان کرد: باید تمامی نیازهای کارکنان مورد توجه باشد و با تمرکز بر رفتار کارکنان علاوه بر مباحث مالی و معیشتی بر مباحث آموزشی، روحی و روانی کارکنان نیز توجه داشت.
وی با اشاره به نقش نیروی انسانی متفکر و استراتژیک در افزایش بهره وری گفت: نیروی انسانی توانمند، پویا، آگاه و دلسوز باید از مسیر آگاهی و تفکر عبور کند.
مدیرعامل ایران خودرو خراسان اهمیت دادن به خانواده را یکی از عوامل موثر بر ایجاد حس مسئولیت پذیری و افزایش بهره وری در کارکنان دانست و در این خصوص گفت: باید برنامه های خانواده محور مورد توجه بیشتری قرار بگیرد؛ هر میزان احساس صمیمیت در محیط کار و خانه بیشتر شود حس مسئولیت پذیری و دلسوزی نیز در کارکنان افزایش خواهد یافت.
زاهدی فرد در انتها با تاکید بر جانشین پروری در تمامی لایه های سازمان اظهار داشت: یک مسئول می تواند با انتقال تجربه و دانش به نیروهای خود در موفقیت پایدار یک سازمان نقش پررنگی را ایفا کند.
در بخش دیگری از همایش رییس اداره مطالعات و تعالی منابع انسانی به عنوان یکی از سخنران با اشاره به چالش های پیش روی حفظ سرمایه های انسانی در صنعت، خبر از اجرای طرح افق در شرکت ایران خودرو داد.
محمد مهدی طباخی با اشاره به رویکردهای نوین مدیریت منابع انسانی شناسایی و حفظ و نگهداشت نیروی های کلیدی در سازمان را از نیازهای صنعت دانست و گفت: در طرح افق بر اساس نظریه های علمی، استانداردهای بین المللی و با توجه به شرایط بومی شغل های کلیدی سازمان شناسایی و در خصوص حفظ، نگهداشت و ارتقاء کارکنان شاغل در آن حوزه برنامه و طرح هایی ارایه شده است.
در سومین هم اندیشی معاونان و مدیران منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو با حضور بیش از ۸۰ فعال حوزه منابع انسانی از ۶۸ شرکت تابعه گروه صنعتی برگزار شد، کارشناسان حوزه های مختلف به ارایه مقالات و گزارش های تخصصی حوزه های مربوط به منابع انسانی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran