بهبود ارگونومی و افزایش بهره وری درخط مونتاژ ایران خودرو خراسان

در راستای صیانت از نیروی انسانی در مباحث مربوط به بهبود شرایط کاری و ارگونومی کارکنان و هم چنین مباحث مربوط به مدیریت هزینه، با توانمندی کارکنان ایران خودرو خراسان، شرایط حمل لاستیک، داشبورد و صندلی در خطsuvمکانیزه شد .

 به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، به منظور بهبود وضعیت ارگونومی برخی از ایستگاه های مونتاژ ، مقرر شد بررسی های لازم در خصوص روش های بهبود ارگونومی و شرایط انجام پروسه ها صورت پذیرد و نظر به این که استفاده از منیپولاتور با سابقه خوبی همراه نبود و باعث افزایش زمان انجام پروسه می گردید تصمیم گرفته شد با مکانیزم هایی ساده و کارآمد تجهیزات طراحی و اجرا گردد.
تغيير ارتفاع (استراكچر، لوله هاي فشار باد، سيني كابل ها و مهتابي ها ) ، نصب دستك تاسيساتي، نصب ريل هاي آلومينيومي به صورت تلسكوپي، نصب و راه اندازي جرثقيل برقي از مهمترین اقداماتی بود که برای رفع مغایرت های ارگونومی در خط SUV انجام شد.
وی با اشاره به این که این پروژه با توانمندی همکاران ایران خودرو خراسان و در مدت زمان کمتر از یک ماه به بهره برداری رسید اظهار داشت: كاهش زمان پروسه، طراحي سيستم كارآمد، چابك و ساده ، عدم نياز به فضاي زياد اجراي طرح و هزينه تمام شده كمتراز يك چهارم طرح های پيشنهادي از مزایای اجرای آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran