برگزاری دومین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی و فرهنگی استان

ایجاد ۳۳۸ صندوق توسعه روستایی توسط معین های اقتصادی و فرهنگی، حجم سرمایه ای بالغ بر ۹۹ میلیارد ریال را به دنبال داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان: دومین جلسه کمیته راهبری معین های اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی با حضور اعضاء در روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه در محل سالن جلسات دفتر ارتباطات و رسانه این شرکت برگزار گردید.
در ابتدای جلسه مهندس حسینی دبیر کمیته در خصوص مصوبات جلسه قبل به ایراد سخن پرداخت و گفت: کمیته راهبری جهت تسهیل اقدامات معین ها، جلوگیری از موازی کاری و پیگیری و رفع موانع در ارگان های دولتی و همچنین سیاست گذاری جهت همسو شدن کلیه معین ها می باشد. وی با اشاره به اهمیت ارتباطات و رسانه خواستار تشکیل هر چه سریعتر کمیته ارتباطات و رسانه ذیل کمیته راهبری شد.
در ادامه کلیپی از اقدامات شبکه توسعه اجتماعی رسالت پخش شد و پس از آن اعضاء در خصوص دستور جلسه و موانع و چالشها در مسیر ایجاد صندوق های خرد روستایی به بحث و تبادل نظر پرداختند، همچنین در همین زمینه از سوی نماینده شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان معین اقتصادی بخش احمدآباد گزارشی ارائه گردید.
سپس دکتر آرمات مشاور روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان و مسؤول کمیته ارتباطات و رسانه کمیته راهبری معین های اقتصادی و فرهنگی استان ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل این کمیته گفت: همچنان منتظر معرفی مدیران روابط عمومی اعضاء کمیته، جهت عضویت در کمیته ارتباطات و رسانه بر اساس مصوبه جلسه گذشته هستیم. وی اضافه کرد تا کنون تنها مدیر محترم روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی به صورت مکتوب معرفی شده اند.
آرمات ضمن اشاره به مستند گزارشی شبکه توسعه اجتماعی رسالت گفت: بضاعت حوزه روابط عمومی معین های اقتصادی بسیار بالا می باشد و با به وجود آمدن بستر رسانه ای در صدا و سیما از این دست مستند گزارش ها می توان تهیه و پخش گردد.
مهندس ایرانمنش مدیر شعب بانک رسالت استان خراسان رضوی و مدیر شبکه توسعه اجتماعی رسالت در خصوص اقدامات انجام شده توسط این نهاد و همچنین رفع موانع مالی بر سر راه سرمایه‌گذاران خرد روستایی و ارائه تسهیلات به آنها پیشنهادهایی را عنوان و به ارائه توضیح در این زمینه پرداخت.
وی افزود: شبکه توسعه اجتماعی رسالت و همچنین بانک رسالت تمام قد در خدمت معین ها و کارآفرینان استان خواهد بود.
در ادامه جلسه محمد زاده نماینده دفتر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در خصوص ایجاد صندوق های توسعه روستایی در استان گزارشی ارائه نمود و گفت: تا کنون ۳۳۸ صندوق توسعه روستایی توسط ۴۹ معین اقتصادی و فرهنگی در ۲۳ شهرستان با تعداد ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر عضو و جمع کل سرمایه ۹۹ میلیارد و ۷۶۵ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷۸۴ ریال در سامانه معین اقتصادی ثبت گردیده است.
سخنران بعدی این جلسه حجت الاسلام زر دوزنیا نماینده معین اقتصادی و مدیر پیشرفت منطقه ای آستان قدس رضوی بود، وی اظهار داشت: به جهت خدمت رسانی بهتر به مردم و تسهیل در امور معین ها بهتر است در ابتدا استراتژی کمیته تعیین، هیئت رئیسه و کمیته های کاربردی ذیل این کمیته شکل گرفته و اعضاء در آن دخیل شوند.
زر دوزنیا افزود: به جهت سرعت بخشیدن به کار، موضوعات در کمیته های تخصصی مطرح و تصمیم گیری خواهد شد و بعد از تصویب هیئت رئیسه و کسب مجوزهای مربوطه، به کلیه معین ها ابلاغ می گردد.این کمیته باید تصمیمات کلان برای بیش از ۲۰۰ معین اقتصادی و فرهنگی استان بگیرد و در جهت تسهیل امور آنان گام بردارد. این پیشنهاد با موافقت کلیه اعضاء روبرو شد و در جلسه آینده ساز و کار آن اجرا خواهد شد.
گفتنی است جلسه بعدی این کمیته در روز سه‌شنبه اول مهر ماه برگزار می گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran