برداشت قارچ از کارگاه معین اقتصادی ایران خودرو خراسان

نخستین برداشت قارچ گانودرما در کارگاهی که توسط معین اقتصادی ایران خودرو خراسان در روستای اوارشک بنا شده، انجام شد.
مهندس ابراهیم زمانی کارشناس معین اقتصادی شرکت ایران خودرو خراسان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن اعلام این خبر گفت: در بهمن ماه سال گذشته به اتفاق ۲۰ نفر از همکاران شرکت با هدف اشتغال خانگی صندوق خرد، زیر نظر بانک رسالت را راه اندازی نمودیم و پس از بررسی موضوع ها و مشاغل مختلف، در خصوص راه اندازی مرکز پرورش قارچ گانودرما به نتیجه رسیدیم.
وی افزود: مرکز پرورش قارچ گانودرما در اردیبهشت ماه با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال در محل روستای اوارشک راه اندازی شد. در ابتدا برای شروع دو تن کمپوست باروری شده با بذر قارچ خریداری شد که پس از ۱۰ روز نگهداری این کمپوست ها در محیطی تاریک و ایزوله، جهت طی مراحل رشد به گلخانه این مرکز منتقل گردید.
زمانی در ادامه گفت: رشد کامل این محصول در محیطی با تنظیم دما و رطوبت لازم به مدت سه هفته به طول می انجامد که در حال حاضر اولین محصول این مرکز به مرحله برداشت رسیده است.
زمانی در مورد میزان برداشت این محصول گفت: هر تن کمپوست به طور معمول ۱۵ کیلو قارچ برداشت می شود، وی ادامه داد: این قارچ بسیار مغذی است و با قارچ های موجود در بازار متفاوت می باشد و خواص درمانی شامل: پاکسازی سموم بدن، تنظیم فعل و انفعالات بدن، بازیابی و ترمیم اعضای آسیب دیده و جوانسازی سلول های بدن دارد که هر کیلو از این قارچ به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به فروش می رسد.
وی در پایان گفت: راه اندازی گلخانه پرورش قارچ گانودرما با سرمایه اندک و در محیطی کوچک حتی در منزل مسکونی هم مسیر می شود، این گلخانه شروعی است برای راه اندازی گلخانه ای صنعتی در منطقه که امیدواریم در آینده نزدیک اقدامات اولیه آن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran