انعقاد تفاهم نامه همکاری ایران خودرو خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد

با انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت ایران خودرو خراسان با دانشگاه فردوسی مشهد، فاز اجرایی پروژه ارتباط صنعت و دانشگاه در ایران خودرو خراسان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، این تفاهم نامه با حضور ریاست و اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیریت عامل و سایر مدیران واحدهای ستادی و تولیدی شرکت ایران خودرو خراسان در موضوعاتی از جمله مهندسی، الکترونیک، فناوری اطلاعات، مدیریت، بازرگانی، آموزش و انتقال دانش و تجربیات در محل سایت ایران خودرو خراسان به امضاء رسید.
در مراسم انعقاد این تفاهم نامه، دکتر کافی، ریاست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایران خودرو خراسان به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی شرق کشور و دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین مرکز علمی شرق کشور، در کنار هم باید از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر بهره مند شوند و همکاری خود را نه تنها در حوزه آموزش بلکه در پژوهش و فناوری نیز به صورت عملیاتی توسعه دهند.
در ادامه دکتر ملک زاده، مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، با برشمردن محورهای پنج گانه همکاری در زمینه های فناوری های موتور و قوای محرکه، خودرو های هیبریدی، نرم افزاری و حس گرها، ساختار مواد و طراحی ساخت ، از تشکیل کارگروه های تخصصی دو طرف جهت نظارت و عملیاتی کردن و هم چنین تأسیس دفتر مستقل ارتباط با ایران خودرو خراسان در آن دانشگاه خبر داد.
مهندس زاهدی فرد، مدیریت عامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز با استقبال از حضور ریاست و هیأت علمی دانشگاه فردوسی در سایت خراسان، خواستار بهره مندی مناسب دو طرف از ظرفیت ها و تجربیات همدیگر در چهارچوب تدوین یک برنامه مدون همکاری به صورت عملیاتی و برگزاری جلسات منظم کارشناسی و مدیریتی شد.بازدید از روند تولید خودرو در سالن های بدنه سازی، رنگ و مونتاژ و خط پروژه رباتیک رنگ که از فناوری روز دنیا در پاشش رباتیک رنگ بهره می برد، برنامه پایانی این مراسم بود. لازم به ذکر است در حال حاضر حدود ۵ هزار نفر در شرکت ایران خودرو خراسان مشغول فعالیت می باشند و خودروهای پژو ۴۰۵ به صورت انحصاری، سوزوکی گراند ویتارا و هایما اس ۷ در این شرکت تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran