امضاءتفاهم نامه همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد

دفتر تحقیق و توسعه ایران خودرو خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد با هدف بهره مندی از ظرفیت های دو طرف افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان: به‌منظور برقراری ارتباط منظم و سازمان‌ یافته جهت بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاهی، تفاهم نامه همکاری شرکت ایران‌ خودرو خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد صبح روز شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ با حضور مهندس بیژن زاهدی فرد مدیرعامل شرکت ایران‌ خودرو خراسان و دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد امضا و دفتر تحقیق و توسعه و همکاری این شرکت با دانشگاه افتتاح گردید.

 

مهندس زاهدی فرد در این نشست، همکاری صنایع با جوامع دانشگاهی را رمز موفقیت و راه ‌حل اساسی برای برون ‌رفت از بسیاری مشکلات دانست و اضافه کرد: صنایع متعدد و به‌خصوص صنعت خودروسازی نیازمند آن هستند که برای حل مسائل و مشکلات خود از جوامع دانشگاهی کمک بگیرند و چه ‌بهتر است که مسائل و مشکلات در داخل کشور و به دست توانمند دانشمندان ایرانی حل‌ و فصل شود و در مقابل دانشگاهیان نیز با حضور در صنعت می‌توانند به کسب تجارب ارزشمند خود بیفزایند و باعث پیشرفت خود و جامعه گردند.

مدیر عامل ایران خودرو خراسان در ادامه افزود: نبود استراتژی مدون صنعتی در استان باعث شده تا نقدینگی یا از استان خارج شود یا جذب برج سازی و مشاغل کاذب گردد. وی هدف از افتتاح این دفتر و ارتباط صنعت و دانشگاه را کمک در تدوین استراتژی صنعت دانست و گفت: در حال حاضر ۱۷ تا ۱۸ درصد از قطعات تولیدی خودرو در خراسان تولید می‌شود و نزدیک شدن قطعه سازان به دانشگاه و استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه از دیگر اهداف دفتر تحقیق و توسعه شرکت ایران‌خودرو خراسان می باشد.

دکتر محمد کافی امضای تفاهم نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه فردوسی مشهد و شرکت ایران‌ خودرو خراسان را دارای نقشی ارزشمند برای افزایش توانمندی‌های دانشگاه و صنعت دانست و افزود: سه هدف اصلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که این اهداف شامل حرکت در مرزهای دانش و افزایش رتبه و شهرت دانشگاه، حرکت در جهت بین‌المللی‌سازی و همچنین  مسئولیت‌پذیری اجتماعی است تا در این راستا دانشجویان اثر وجودی و تاثیر خود را در اداره بهتر جامعه ثابت کنند.

وی افزود: بسیار خوشحال و خرسندم که شرکت ایران‌خودرو خراسان این دانشگاه را به‌عنوان همکار و پشتیبان خود انتخاب کرده است و امیدواریم که دانشگاه فردوسی مشهد بتواند مشکلات موجود در صنعت را حل‌وفصل نماید. وی همکاری با شرکت ایران‌خودرو را وظیفه همه دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد دانست و ابراز امیدواری کرد که عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و شرکت ایران‌خودرو خراسان در هفتادمین سال تاسیس دانشگاه موجبات رشد و بالندگی صنعت را فراهم آورد و این همکاری تا سال‌ها ادامه پیدا کند.

 

کافی در پایان گفت: موفقیت‌های شرکت ایران‌خودرو خراسان با توجه به عمر کوتاه آن بسیار چشم‌گیر بوده است که این‌ها همگی ثمره کار و تلاش و پشتکار شما عزیزان در عرصه صنعت است.

 

تفاهم‌نامه مذکور به ‌موجب ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری بین شرکت ایران‌خودرو خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد به ‌منظور بهره‌مندی طرفین از امکانات و توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و ارتباطات بین‌المللی برقرار گردید و هدف اصلی آن تولید، بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های مرتبط با نیاز صنعت خودروسازی می‌باشد.

گفتنی است همکاری شرکت ایران خودرو خراسان با دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه های مختلف از اوایل سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran