آغاز پاشش رباتیک در سالن رنگ ایران خودرو خراسان

با آغازنخستین روز کاری در سال جدید، پاشش سطوح بیرونی بدنه های خودرو در سالن رنگ ایران خودرو خراسان به وسیله ربات انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، مدیر پروژه رباتیک سالن رنگ سایت خراسان با اعلام این خبر گفت: پیرو عملیات نصب و راه اندازی سری اول ربات ها شامل سه مجموعه ربات پاشش رنگ لایه میانی یا آستردر اوایل آذرماه سال گذشته ، سری دوم این ربات ها نیز شامل ۹ مجموعه ربات مربوط به تاپ کوت یا مرحله نهایی رنگ خودرو ابتدای اسفند سال گذشته وارد شرکت شد و یک هفته بعد نصب گردید.
مهندس کلاته افزود: راه اندازی کلیه ربات های نصب شده در ایام تعطیلات نوروز ۹۶ با همکاری سوپروایزرهای تامین کننده ربات ها از شرکت سمز فرانسه و با تلاش شبانه روزی همکاران سالن رنگ انجام و از تاریخ ۱۴ فروردین سال جاری کل پاشش بیرونی بدنه ها در ایران خودرو خراسان با ربات انجام می شود که می توان گفت این مدت زمان نصب و راه اندازی در نوع خود کم نظیر می باشد.  
وی با اشاره به این که ربات های خریداری شده در زمره جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا بوده و پاشش رنگ در این ربات ها به صورت نانو انجام می شود، کاهش پرت رنگ حداقل به میزان ۴۰ درصد نسبت به پاشش دستی، ارتقای کیفیت و افزایش رضایتمندی، کاهش مصرف انرژی و استهلاک تجهیزات خط رنگ، بهبود شرایط زیست محیطی و ارگونومی، افزایش تولید و بهره وری ومدیریت نیروی انسانی را از مهمترین نتایج نصب و راه اندازی این ربات ها دانست.
مدیر پروژه رباتیک سالن رنگ ایران خودرو خراسان، هزینه اجرای این پروژه را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد که با توجه به کاهش هزینه پرت رنگ در پاشش رباتیک نسبت به پاشش دستی، دربازه زمانی کمتر از ۱۵ ماه برگشت سرمایه انجام خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran