کسب عنوان بهترین تیم فرمول یک دانشجویی در مسابقات جهانی

تیم دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در مسابقات بین المللی فرمول یک دانشجویی در شهر وارانو ایتالیا ، بعنوان بهترین تیم سال اول این دور از مسابقات انتخاب شد ،
 به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان ، این تیم که حامی مالی اصلی و مهم آن شرکت ایران خودرو خراسان می باشد، با شرکت ۵ نفر و با خودرویی با نام” سورنا” برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد که موفق شد تمامی آزمون های فنی و دینامیکی را با موفقیت پشت سر گذاشته و عنوان بهترین تیم سال اول این دوره از مسابقات را از آن خود کند.
مراسم استقبال بازگشت این عزیزان روز پنجنشبه ۲۸ تیرماه با حضور مسوولان دانشگاه فردوسی و هم چنین نمایندگان شرکت ایران خودرو خراسان در محل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شد. 
براساس نتایج نهایی اعلام شده این مسابقات ۵ روزه که با حضور ۸۸ تیم از ۸۲ دانشگاه مختلف جهان در شهر وارانو در شمال ایتالیا برگزار شد ، خودرو دانشجویی سورنا ، علاوه بر کسب بهترین تیم سال اول این مسابقات توانست در قسمت های دیگر از جمله تست صدای اگزوز: رتبه اول، بازرسی های فنی : رتبه دوم، آزمایش مصرف سوخت و بازدهی : رتبه سوم ، تست های استقامت : رتبه چهاردهم را بدست آورد.
 در مجموع تیم دانشجویی داتشگاه فردوسی مشهد که با نام جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت کرده بود ، در جمع ۸۸ تیم شرکت کننده در این مسابقات موفق به کسب عنوان بیست و سوم شد.
دانشجویان پرتلاش کشورمان در این مسابقات بارها مورد تحسین داوران بین المللی قرار گرفتند . اعضای تیم دانشجویی فرمول یک ایران در این مسابقات را آقایان وحید ریاضی تهرانی (سرپرست تیم) ، سعید ریاضی تهرانی ،حمید معین فر، امیر رضا صانعی، حجت مهدی سوزنی تشکیل می دادند.لازم به توضیح است شرکت ایران خودرو خراسان در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری صنعت و دانشگاه، همکاری خود را برای ساخت این خودرو با دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد از سه سال گذشته آغاز و به عنوان حامی مالی اصلی این پروژه شناخته شد. قبلا مراسم رونمایی از این خودرو در دانشگاه فردوسی مشهد و هم چنین در شرکت ایران خودرو خراسان انجام شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran