سند همکاری ایران خودرو خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی امضا شد

شرکت ایران خودرو خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در راستای ارتقای همکاری صنعت و دانشگاه یک قرداد و ۲ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین شرکت ایران خودرو خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در راستای ارتقای همکاری صنعت و دانشگاه یک قرداد و ۲ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به همت واحد پژوهش و نوآوری شرکت ایران خودرو خراسان روز دوشنبه مورخ ۷ شهریور ماه(۱۴۰۱) محسن مرادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به همراه جمعی از معاونان خود در شرکت ایران خودرو خراسان حضور یافت و پس از بازدید از خطوط تولیدی، به نشست مشترک با بیژن زاهدی فرد مدیرعامل این شرکت پرداخت.
این نشست با هدف گسترش تعاملات دو سویه میان صنعت و دانشگاه انجام شد و در پایان طرفین به امضا یک قرارداد با عنوان طرح پویش و دو تفاهم نامه با عنوان طرح پایش و امکان استفاده از منابع علمی دانشگاه پرداختند.
بر اساس قرار داد طرح پویش، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نیازمندی های شرکت ایران خودرو خراسان دانشجویان علاقمند را پس از موفقیت در مصاحبه های حضوری جهت مهارت آموزی در حین تحصیل به شرکت معرفی خواهد کرد در قبال آن هزینه ای را به عنوان کمک هزینه تحصیل به دانشجویان پرداخت خواهد شد.
همچنین بر اساس تفاهم نامه طرح پایش، شرکت ایران خودرو خراسان چالش ها و مسایل موجود بر سر راه تولید را در سامانه سراسری دانشگاه آزاد ثبت می کند و میان تمامی دانشجویان به اشتراک می گذارد. دانشجویان علاقمند در سراسر کشور می توانند با ارائه طرح های خود در قالب پایان نامه با شرکت ایران خودرو خراسان همکاری داشته باشند.
دومین سند تفاهم نیز امکان دسترسی شرکت ایران خودرو خراسان را به منابع علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان فراهم می سازد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان در این نشست، تعامل موثر دانشگاه و صنعت را یکی از مهم ترین عوامل در شکوفایی کشور دانست و گفت: امیدواریم با استفاده از توانایی های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام تولید دانش بنیان نام گذاری شده است، گام موثری در تحقق این شعار برداریم.
وی ضمن تشکر از تلاش های همکاران بخش پژوهش و نوآوری شرکت در راستای توسعه ارتباط با دانشگاه عنوان کرد: این ارتباط های موثر امروز به نتیجه حاصل شد و توانستیم در راستای توسعه هم کاری های دوسویه، سند همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به امضا برسانیم.
زاهدی فرد بهره گیری از توانایی های دانشجویان و اساتید دانشگاهی را راهکاری موثر در برطرف سازی چالش های پیش روی صنعت خودرو عنوان کرد و تاکید کرد: قطعا این همکاری می تواند الگوی مناسبی برای تمام گروه صنعتی ایران خودرو و سایر مراکز علمی باشد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: از مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان تشکر می کنم که با تسهیل امور شرایط را برای تعامل صنعت و دانشگاه فراهم آورد تا بتوانیم در همین راستا یک قرارداد و ۲ تفاهم نامه را به امضا برسانیم و یک روز بیاد ماندنی را برای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ایجاد کنیم.
محسن مرادی در راستای قرارداد صورت گرفته عنوان کرد: در زمینه طرح پویش به تفاهم خوبی دست پیدا کردیم که در این راستا، زمینه اشتغال و تحصیل هم زمان برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در شرکت ایران خودرو خراسان فراهم گردید که جا دارد از حمایت های مدیرعامل این شرکت تشکر کنم.
وی در راستای تفاهم های صورت گرفته نیز گفت: در زمینه طرح پایش به یک تفاهم جدی و اساسی رسیدیم که بر این اساس چالش ها و موضوعات پژوهشی مجموعه بزرگ ایران خودرو خراسان در قالب پروژه پژوهشی به دانشجویان و اساتید معرفی گردد تا چالش های صنعت خودرو با رویکردی پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.
مرادی در زمینه تفاهم استفاده از منابع علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: براساس این تفاهم امکان استفاده حداکثری از منابع اطلاعاتی و ذخایر علمی دانشگاه آزاد برای شرکت ایران خودر خراسان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هر دو مجموعه، زمینه ساز ایجاد رویکردی جدید در تولید و اشتغال خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran