دومین دوره مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک

به منظور توسعه قابلیت ها و ارتقای سطح مهارتی رانندگان لیفتراک، هم زمان با هفته ملی مهارت، دومین دوره مسابقات ملی مهارت رانندگان لیفتراک در میان شرکت های صنعتی فعال در حوزه صنعت خودروی کشور، در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، دومین دوره مسابقات ملی مهارت رانندگان لیفتراک با محوریت شرکت ایران خودرو خراسان و همکاری گروه صنعتی ایران خودرو و سازمان فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی انجام شد.
مراسم افتتاحیه این رقابت ها روز چهارشنبه مورخ ۱۸ آبان ماه(۱۴۰۱) ساعت ۹ صبح با حضور تمامی شرکت کنندگان در شرکت ایران خودرو خراسان آغاز شد.
در مرحله اول این دوره از مسابقات ۱۴۵ راننده از ۲۷ شرکت فعال صنعت خودرو کشور ثبت نام کردند که تمامی شرکت کنندگان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی به صورت هم زمان و برخط در مرحله تئوری شرکت کردند که ۵۱ نفر جواز حضور در مرحله بعد این رقابت را کسب کردند.
مرحله دوم این رقابت ها به صورت عملی، طی یک روز و در ۵ مرحله، پالت، جا به جایی بار تعادلی، جایگذاری لاستیک در رینگ، تست تمرکز اعصاب و پازل برگزار شد.
معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو در ارتباط با سطح کیفی برگزاری این رقابت ها گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و استفاده از دانش و تجربه نیروهای متخصص در طراحی مراحل مسابقه، شاهد برگزاری رقابتی در سطح کلاس جهانی بودیم.
علی اکبر مراد عباسی افزود: ایران در میان اولین کشورهای جهان قرار دارد که اقدام به برگزاری مسابقات مهارت رانندگی لیفتراک نموده است و بسیار خرسندیم که ایران خودرو در برگزاری این رقابت پیشرو بوده است..
وی تامین راننده ماهر لیفتراک را یکی از دغدغه های امروز صنعت عنوان کرد و گفت: برگزاری این رقابت ها علاوه بر ایجاد انگیزه در جهت افزایش مهارت رانندگان می تواند زمینه بروز علاقه در راستای کسب این مهارت و دریافت گواهینامه رانندگی لیفتراک را در سایر کارکنان نیز ایجاد کند.
مراد عباسی در انتها با تشکر از میزبانی و برگزاری با کیفیت این رقابت توسط شرکت ایران خودرو خراسان بیان کرد: این شرکت همیشه در راستای ارتقا سطح خدمت رسانی به کارکنان موفق بوده و من از مدیرعامل این شرکت بابت توجه ویژه به مسایل منابع انسانی تشکر می کنم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی برگزاری این چنین رقابت هایی را عامل تاثیرگزار در ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: افزایش میزان خدمات رفاهی و انگیزشی به کارگران زمینه افزایش بهره وری آنها در محیط های کار را به همراه خواهد داشت.
محمد امین بابایی ضمن تاکید بر نیاز صنعت به رانندگان ماهر لیفتراک، برپایی این رقابت در سطح ملی را قابل تحسین توصیف کرد و افزود: برگزاری این چنین رقابت هایی در سطح ملی، انگیزه کارگران جهت کسب رتبه را افزایش خواهد داد که این انگیزه مهم ترین عامل در جهت ارتقا مهارت رانندگان لیفتراک در تمام کشور خواهد بود.
وی شرکت ایران خودرو خراسان را سازمانی موفق در راستای توجه به مسئولیت های اجتماعی دانست و عنوان کرد: این شرکت همیشه در انجام امور فرهنگی و برگزاری این چنین رقابت هایی پیشران بوده که به نوبه خود از مدیرعامل و تمامی کارکنان ایران خودرو خراسان تشکر و قدردانی می کنم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان در مراسم اختتامیه این رقابت ها ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان به اهمیت موضوع توسعه مهارت در سطح جامعه پرداخت و در این ارتباط گفت: شرکت ها و جوامع مهارت محور با دارا بودن نیروهای ماهر در انجام امور جاری خود با موفقیت همراه می باشند.
بیژن زاهدی فرد با اشاره به اهمیت موضوع مهارت در میان کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان بیان کرد: از ابتدا در شرکت سعی بر این داشتیم با تاکید بر توسعه مهارت های کارکنان, علاوه بر افزایش بهره وری، فضای شکوفایی استعداد ها را نیز فراهم آوریم.
وی افزود: هر کدام از کارکنان شرکت ایران خودرو باید ۱۰ مهارت را فرا گیرند که این امر باعث افزایش اعتماد به نفس، استفاده از نیروهای مستعد در جایگاه درست و تنوع سمت های شغلی جهت جلوگیری از یکنواختی و خستگی کارکنان را به همراه دارد.
زاهدی فرد در ادامه سخنان خود با تاکید بر افزایش اهمیت مباحث لجستیکی در همه جای کشور، مهارت رانندگی لیفتراک را یکی از موضوعات با اهمیت در امور لجستیک دانست و با اشاره به لزوم ارتقای مهارت های رانندگان لیفتراک، گفت: در همین راستا در ۵ سال گذشته مسابقات مهارت رانندگی لیفتراک را در سطح شرکت و استان برگزار کردیم که با توجه به اهمیت موضوع و حمایت گروه صنعتی ایران خودرو، برای دومین سال این رقابت در سطح ملی به اجرا در آمد که به دنبال ارتقا سطح اجرایی این مسابقات در سال های آینده هستیم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان متولی برگزاری این رقابت، در پایان سخنان خود، برگزاری این مسابقات را زمینه ساز ارتقا و توسعه مهارت رانندگان لیفتراک عنوان کرد و افزود: جا به جایی و تامین قطعات در خطوط تولید از اهمیت بالایی در صنعت خودرو برخوردار است که افزایش مهارت رانندگان لیفتراک تاثیر مستقیم در سرعت تولید و افزایش ایمنی خطوط تولیدی دارد.
در این دوره علاوه بر گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایران خودرو خراسان شرکت های دیگری از جمله: سایپا، ایران خودرو دیزل، ایساکو، ایسیکو، ایران خودرو خزر، مهرکام پارس و سایر شرکت های فعال حوزه صنعت خودرو کشور حضور داشتند که آقایان محسن خداپرست از گروه صنعتی ایران خودرو و اسماعیل حبیبی فر از شرکت ایساکو به طور مشترک حائز رتبه اول شدند و پس از آن آقایان مصطفی ملکی از شرکت مهرکام پارس و جمشید حشمتی از اگزوز خراسان به ترتیب رتبه های دوم و سوم این رقابت ها را کسب کردند.
شایان ذکر است، اختتامیه این رقابت ها در پایان همان روز طی مراسمی در سالن آدیت شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد و نفرات برتر جوایز خود را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran