ایران خودرو خراسان به داد آهوان ایرانی رسید

“آهوان زیر تیغ خشکسالی” عنوان گزارشی است که مورخ یکشنبه ۱۳تیرماه ۱۴۰۰ در روزنامه خراسان منتشر و در آن به موضوع بروز پدیده خشکسالی و مخاطره ای جدی برای حیات وحش منطقه حفاظت شده سبزوار به عنوان یکی از زیستگاه های مهم آهو در کشور پرداخته است.
در این گزارش آمده است شرایط مساعد جوی طی دو سال گذشته باعث شده بود در یکی از مناطق حفاظت شده سبزوار جمعیت آهوان به بیش از هزار رأس رسیده که با توجه به خشکسالی و گرمای هوا، تامین علوفه و خوراک آهوان با مشکل مواجه شده است. علی رغم پیگیری ها و اقدامات سازمان های مردم نهاد و نیکوکاران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی فقط ۱۵تن علوفه مورد نیاز این منطقه تامین شده است و هم اکنون این منطقه نیازمند ۳۵ تن علوفه است. در صورتی که علوفه مورد نیاز آهوان منطقه تامین نشود علاوه بر تهدید حیات گونه های جانوری موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری بیشتر آن ها در برابر بیماری ها شده است و در نتیجه منجر به کاهش زاد و ولد آهوها در منطقه حفاظت شده سبزوار خواهد شد.
در پی انتشار این گزارش شرکت ایران خودرو خراسان به پیشنهاد واحد ارتباطات و امور بین الملل و در راستای مسوولیت های اجتماعی خود وارد عمل شد و ضمن اعلام آمادگی جهت تامین علوفه مورد نیاز منطقه حفاظت شده سبزوار با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی اولین محموله علوفه تهیه شده را صبح روز پنجشنبه از محل شرکت ایران خودرو خراسان به منطقه حفاظت شده شیراحمد سبزوار، یکی از زیستگاه های مهم آهو در کشور، ارسال نمود و این کمک ها همچنان تا رفع بحران ادامه خواهد یافت.
گفتنی است شرکت ایران خودرو خراسان در راستای مسوولیت های اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست کشورمان از سال ۱۳۹۵ اقدام به حمایت از گونه جانوری آهوی ایرانی نموده است که زیستگاه آن در منطقه خراسان بزرگ است. این شرکت همچنین با تاسیس مرکز پرورش و نگهداری آهوی ایرانی در اراضی تحت تملک خود اقدام به تکثیر و پرورش این گونه جانوری نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran