نشست وزیر صنعت ، معدن و تجارت با مدیران صنعت خودروی خراسان رضوی

با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و هیئت همراه در مشهد مقدس، نشست مشترک ایشان با مدیران و صاحبان واحدهای تولید قطعه ساز استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، این نشست روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در ساختمان ساپکوی مشهدبا حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، صالحی نیا معاون وزیر، آقایان پژمان فر و شیران نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، علیرضایی رییس صنعت ،معدن و تجارت خراسان رضوی، خامسی شهردار مشهد و جمعی از مدیران ارشد شرکت های قطعه سازی و خودرو سازی استان خراسان رضوی برگزار شد.
در این نشست هر یک از قطعه سازان مسایل و مشکلات خود را از جمله مسایل ارزی که مانعی بر سر راه تولید داخلی هستند را مطرح و راهکارها و پیشنهادهای خود را برای حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی بیان کردند . حاضران از وزیر صنعت رسیدگی و رفع موانع موجود و استمرار چنین نشست هایی را که نتایج آن به رفع مشکلات و بهبود اوضاع صنعت قطعه سازی و خودرو سازی منجرمی شود خواستار شدند.
در ادامه وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سخنانی با اشاره به این که عمق ساخت داخل باید افزایش یابد اظهار داشت: روند رو به رشد خوبی در سالهای گذشته در خراسان رضوی شاهد هستیم. ۲٫۷ برابر شدن تیراژ در کل خودرو سازی آمار خوبی است که اشتغال را افزایش داده است. در مجموعه خراسان رضوی در حوزه خودرو کار قابل قبولی انجام شده و این صنعت روند خیلی خوبی را طی کرده است.
محمد شریعتمداری افزود: اگر محصول رقابتی شایسته مردم ایران که کمترین وابستگی را داسته باشد تولید کنیم می توانیم بگوییم روی پای خود ایستاده ایم. نباید نگران فشارهای خارجی باشیم بلکه باید تولید در کشور را مستحکم تر کرده و محصولی رقابتی متکی بر دانش ایرانی و متناسب با بازار دنیا عرضه نماییم. مسابقه افزایش کیفیت و تیراژ بین خودرو سازها وجود دارد و روندی که خودرو سازی طی می کند رو به جلو است.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه افزود: خودرو سازان حق ندارند قطعه غیر استاندارد از قطعه سازان بخرند و هر خودرو سازی که قطعه غیر استاندارد خریداری کند خود باید پاسخگو باشد. وی افزود: خودروسازانی که پلتفرم هایشان استاندارد لازم را ندارد باید تعطیل شوند و اگر پلتفرمی توانایی رعایت همه استانداردها را نداشته باشد مربوط به هرخودرویی که باشد باید جمع آوری شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به ایران خودرو خراسان به عنوان تنها شرکت خودرو ساز استان گفت: شرکت ایران خودرو خراسان باید میزان تولید خودروهای داخلی را افزایش دهد و نسبت به استفاده از قطعات تولیدی داخل در تولید خودروهای جدید نیز اهتمام داشته باشد.
در پایان این نشست، مهندس زاهدی فرد به عنوان مدیریت عامل شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها خودرو ساز استان در سخنانی با اشاره تلاش برای افزایش زیر ساخت ها در چهار سال گذشته در این شرکت اظهار داشت: ما در سال ۹۴ به تعداد ۱۱۲ هزار دستگاه، سال ۹۵ به تعداد ۱۴۳ هزار دستگاه ، سال ۹۶ به تعداد ۱۶۵ هزار دستگاه تیراز تولید داشتیم و در سال جاری نیز تولید ۱۸۸ هزار دستگاه و در افق ۱۴۰۰ بالای ۲۶۰ هزار دستگاه تولید در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزایش تیراژ کمی همراه با افزایش کیفیت تولیدات را استراتژی ایران خودرو خراسان برشمرد و افزود: یکی ازمهم ترین آیتم های کیفی شرکت ایران خودرو خراسان در زمینه رنگ می باشد که که با در اختیار داشتن سالن رنگ پیشرفته و رباتیک می تواند در سطح جهانی در زمینه رنگ خودرو رقابت نماید.
مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی زیر ساخت ها در شرکت تحت مدیریتش در دو سال گذشته گفت: هم اکنون ۲۵ درصد کل تولیدات ایران خودرو در ایران خودرو خراسان انجام میشود. روزانه ۲۰۰ دستگاه تریلیر قطعه برای ما قطعه می آورند و ۱۶۰ دستگاه تریلر نیز محصولات تولیدی شرکت را به تمام نقاط کشور ارسال می نمایند.
مهندس زاهدی فرد در ادامه اظهار داشت: ما قطب تولید محصولات تولیدی اس یو وی کشور هستیم و از تیرماه سال جاری تولید روزانه اس یو وی ما از روزی ۱۲۰ دستگاه به ۲۴۰ دستگاه خواهد رسید. وی تولید تیراژ بالای محصول پژو را نیز در راستای حمایت از صنعت قطعه سازی یکی از اقدامات اساسی و مهم در شرکت ایران خودرو خراسان برشمرد. 
وی در پایان به فرصت های اشتغال ایجاد شده در سایت خراسان به عنوان یکی از مهمترین مسوولیت های اجتماعی شرکت برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در شرکت ایران خودرو خراسان مشغول به فعالیت می باشند. در سه سال گذشته در حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردیم و ایران خودرو خراسان نقش مهمی در جذب نیروهای بومی منطقه و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای پیرامونی شرکت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran