روند بهبود پروژه افزایش ظرفیت در ایران خودرو خراسان

پیرو تصویب پروژه افزایش ظرفیت در شرکت ایران خودرو خراسان  مقرر گردید در نیمه دوم سال جاری تیراژ تولید در سایت خراسان به ۷۵۰ دستگاه در روز برسد.
 به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، مدیر پروژه افزایش ظرفیت ایران خودرو خراسان در گفتگو با خبرنگار کارآمد با بیان این مطلب گفت:  پروژه افزایش ظرفیت ایران خودرو خراسان در ستاد عالی گروه صنعتی ایران خودرو مصوب شده و مطابق آن با توسعه و ارتقاء تجهیزات تولید، ظرفیت تولید تا پایان سال ۱۳۹۶ به۷۰۰ دستگاه در روز (با ترکیب ۶۰۰ پژو + ۱۰۰ SUV ) و در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ نیز به ۷۵۰ دستگاه در روز برسد.
 نساج مقدم افزود: جهت اجرای این پروژه تیم های تخصصی در  واحدهای  بدنه، رنگ، مونتاژ و لجستیک تشکیل شد و پس از شناسایی گلوگاه ها، فعالیت های مربوط به هر بخش برنامه ریزی گردید. در بخشی از کار، اجرای اصلاحات روی تجهیزات برای افزایش بیش از پنجاه درصد سرعت تولید، در حین کار انجام پذیرفت که این امر با توجه به ظرافت و پیچیدگی های خاص فنی، فقط با سعی و تلاش بی شائبه و دلسوزانه تیم های باتجربه میسر شد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر پروژه به پیشرفت ۷۸ درصدی رسیده است اظهار داشت:  رهبری مدیریت ارشد سازمان باعث شکوفایی توان نیروهای دلسوز و ظهور عرصه ای جدید از فعالیت شرکت ایران خودرو خراسان شده به گونه ای که اهداف پروژه یکی پس از دیگری درحال تحقق می باشد .
  مدیر پروژه افزایش ظرفیت سایت خراسان در خصوص پروژه های مختلف در حال اجرا در سالن های تولیدی گفت: در واحد بدنه پروژه های فشرده سازی خط سوزوکی، راه اندازی خط جدید بدنه۴، تأمین ابزار و گان، دستگاه های حکاکی انجام پذیرفته و ارتقاء جیگ و فیکسچر و سیستم نگهداری بافر(WBS) نیز تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی اقدامات انجام شده پروژه افزایش ظرفیت در سالن رنگ را  شامل اقدامات لازم جهت تجهیزات خط پیشرنگ، ربات های پاشش رنگ، افزایش توان کوره های پخت رنگ و تعداد کابین های کاری انجام پذیرفته ، ارتقاء سیستم های انتقال برشمرد که  بافر اسکید و بدنه نیز در دست اقدام می باشد.
نساج مقدم به اقدامات انجام شده این پروژه در واحدهای مونتاژ و لجستیک اشاره کرد و افزود: در واحد مونتاژ، درایوهای کانوایر خط پژو، سیستم انتقال های EMS خط درب و موتور و بافر بدنه PBS توسط شرکت تام انجام شده و دستگاه های تست و تزریق و ابزار نیز تأمین شده اند. پروژه توسعه خط مونتاژ SUV نیز برای حصول ظرفیت تولید ۲۲۰دستگاه در روز با احداث ساختمان جدید توسط شرکت سازه ساختمان و نصب تجهیزات مربوطه توسط شرکت تام در دست اقدام است.در واحد لجستیک نیز دو انبار جدید در جنوب سالن مونتاژ و مرکز سایت تولیدی ساخته می شود و ادوات لجستیکی از جمله لیفتراک، پالت، قفسه، گاری و … به تناسب ظرفیت جدید تأمین می گردد.
لازم به ذکر است  ایران خودرو خراسان در سال ۱۳۸۳ با تولید روزانه ۲۰۰ دستگاه خودروی پژو کار خود را آغاز نمود و در هرسال با افزایش نیروی انسانی و شیفت های کاری و اصلاحات جزئی در سالن های تولیدی، توانست سرعت تولید روزانه خود را درپایان سال ۱۳۹۶ به ۶۵۰ دستگاه خودرو برساند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran