راه اندازی کامل ربات های پاشش رنگ ایران خودرو خراسان

مدیرپروژه رباتیک رنگ ایران خودرو خراسان از راه اندازی کامل و تحویل موقت ربات های پاشش رنگ از شرکت تام به نمایندگی از شرکت سمز فرانسه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، مهندس کلاته با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای پروژه های استراتژیک گروه صنعتی ایران خودرو، پروژه ربات های رنگ ایران خودرو خراسان که ۱۲ دستگاه ربات شامل سه مجموعه ربات پاشش رنگ لایه میانی، شش مجموعه ربات بیس کوت و سه مجموعه ربات کلیر کوت بود از شرکت نمایندگی تام به نمایندگی از شرکت سمز فرانسه تحویل موقت گردید.
وی با اشاره به این که سری دوم ربات ها از اوایل اسفندماه ماه سال گذشته وارد شرکت شد افزود: این ربات ها به فاصله یک هفته نصب و راه اندازی کلیه ربات ها درایام تعطیلات نوروز ۹۶ با همکاری  سوپروایزرهای تامین کننده ربات ها از شرکت سمز فرانسه انجام و از اولین روزهای کاری سال جاری، کل پاشش سطوح بیرونی بدنه خودرو در ایران خودرو خراسان توسط ربات انجام می شود.
مدیرپروژه رباتیک رنگ ایران خودرو خراسان با اشاره به این که  ربات های خریداری شده در زمره جدیدترین تکنولوژي های روز دنیا بوده و پاشش رنگ در این ربات ها به صورت نانو انجام می شود، کاهش پرت رنگ حداقل به میزان ۵۰درصد نسبت به پاشش دستی در لایه آستر و کیلر و ۶۰ درصد در لایه بیس، درخشندگی، صاف بودن و ضخامت یکنواخت رنگ، ارتقاء کیفیت و افزایش رضایتمندی مشتری، بهبود ارگونومی و زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی، کاهش استهلاک تجهیزات خط رنگ و افزایش تولید و بهره وری ، مدیریت نیروی انسانی به جهت حذف از کابین های پاشش و بکارگیری نیروها در قسمت های دیگر را از مهمترین مزایای نصب و راه اندازی این ربات ها برشمرد.
مهدس کلاته هزینه اجرای این پروژه را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد که با توجه به کاهش ۱۵ میلیارد تومانی سالانه هزینه پرت رنگ پاشش رباتیک نسبت به پاشش دستی، دربازه زمانی کمتر از ۱۵ ماه برگشت سرمایه انجام خواهد شد.
وی در پایان از کلیه همکاران گروه صنعتی، مدیریت رباتیک شرکت تام به عنوان مجری اصلی پروژه، سوپروایزرهای شرکت سمز فرانسه، همکاران اتوماسیون معاونت مهندسی و مدیریت رنگ ایران خودرو و همکاران سالن رنگ ایران خودرو خراسان که همگی تلاش کردند تا پروژه در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به بهره برداری برسد تشکر و قدردانی نمود.  
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran