در نشست دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان با ۲۷ معین شهرستان مشهد، تاکید شد: ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی و اضلاع مثلث توسعه اقتصادی با معین های استان

دبیر نهاد مردمی ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان خراسان رضوی گفت: دستگاه های متولی و اضلاع مثلث توسعه اقتصادی استان باید از فرصت ایجاد شده در قالب این الگو، برای توسعه منطقه تحت پوشش خود بهره بگیرند و در مسیر همراهی و کمک به معین های اقتصادی گام بردارند. این طرح بدون اتکا به بودجه های دولتی به مدد بدنه کارشناسی حوزه عمرانی دستگاه ها در حال اجرا بوده و مجالی مغتنم برای پیشبرد مسیر توسعه در استان به شمار می‌آید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان؛ «علی اکبر لبافی» که در جمع ۲۷معین اقتصادی شهرستان مشهد و مدیران فرمانداری این شهرستان سخن می گفت، متذکر شد:  بنگاه های اقتصادی فعال بایستی به وظیفه ذاتی خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی عمل کنند. این مفهوم در کشورهای مختلف متداول است، چنان که بنگاه های اقتصادی نسبت به اطرافیان خود مسئولیت دارند و در این حوزه برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند. به طور مثال، موضوع توانمندسازی روستاهای پیرامون محیط کسب و کار خودشان را عهده دار هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت های اجتماعی از مبانی نظری و کاربردی مدل مثلث توسعه اقتصادی به شمار می آید و برای پیاده سازی این مهم، به همگرایی و همسویی اضلاع مثلث توسعه اقتصادی نیاز است تا بتوانیم از این فرصت برای سرمایه گذاری، بهبود محیط کسب و کار، رفع موانع و قوانین مخل کسب و کار استفاده کنیم.

رضا حسینی، مدیر واحد مهندسی سازمان و سیستم های ایران خودرو خراسان و معین اقتصادی بخش احمدآباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمام ۶ مرحله مدل مثلث توسعه اقتصاد را طی کردیم و تاکنون ۴ صندوق ثبت شده ایجاد نموده ایم، عنوان کرد: در حوزه اعتماد سازی نیز در ابتدای کار با مشکل مواجه بودیم که خوشبختانه با همکاری و برنامه ریزی های انجام گرفته از این مرحله به خوبی عبور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم که در کنار معین های اقتصادی باشند و سایر اضلاع مثلث توسعه اثتصادی نیز پای کار بیایند. در حال حاضر برای دریافت یک مجوز از یک ارگان دولتی با سختی های بسیاری مواجه هستیم این در حالی است که استاندار خراسان رضوی پیاده سازی طرح مدل توسعه اقتصادی را جزو اولویت های استان اعلام کرده است.

حسینی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از زیرمجموعه های دستگاه های دولتی با مدل مثلث توسعه اقتصادی آشنا نیستند، یادآور شد: از آن جا که معین اقتصادی داوطلبانه به این عرصه ورود پیدا کرده است باید دستگاه های اجرایی نیز همکاری و هماهنگی لازم را با او داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال حداقل ۱۰ صندوق خرد روستایی تشکیل خواهیم داد، تصریح کرد: باید برای دهیاران کارت اهداف و ارزیابی مدنظر قرار گیرد تا بیش از پیش برای توسعه روستا تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran