بهره برداری از سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی در ایران خودرو خراسان

در راستای حفاظت از محیط زیست و حیوانات در معرض انقراض، سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی در شرکت ایران خودرو خراسان مورد بهربرداری قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، در آیین بهره برداری از این سایت که با حضور مدیریت عامل و جمعی دیگر از مدیران و مسوولان صورت گرفت، مدیریت عامل شرکت ایران خودرو خراسان در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسایلی که شرکت های صنعتی و غیر صنعتی و حتی خود انسان ها باید به آن توجه داشته باشند تعهدات اجتماعی و زیست محیطی  در قبال زمینی است که بر روی آن زیست می کنیم.
مهندس زاهدی فرد افزود:  شرکت ایران خودرو خراسان برای حفظ محیط زیست  در چند سال گذشته اقدامات شایسته ای در قالب پروژه انجام داده است که می توان به پروژه های تصفیه خانه پساب صنعتی با بازگرداندن روزانه ۸۰۰متر مکعب آب  به چرخه تولید،  صرفه جویی آب در سالن رنگ با کاهش مصرف آب به میزان ۷ دهم مترمکعب  به ازای تولید هر خودرو  و  دفع پسماندهای سالن رنگ اشاره کرد.
وی با اشاره به این که  در حال حاضر از ۷۶۰هکتار زمینی که در تملک ایران خودرو خراسان  قرار دارد فقط  ۱۰۰هکتار آن دارای ساختمان و تاسیسات صنعتی است گفت: یکی از اهدافی که ما از سال گذشته پی گیر بودیم استفاده مناسب از این اراضی در راستای حفظ محیط زیست بود که با بررسی های انجام شده با رها سازی یک جفت آهوی ایرانی این سایت عملا مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیریت عامل شرکت ایران خودرو خراسان در خصوص هدف از راه اندازی این پروژه گفت: هدف ما در مرحله اول ایفای نقش سازمان در حیطه مسوولیت های اجتماعی و کمک به نجات نسل در حال انقراض آهوی ایرانی و در مرحله بعد ایجاد و انتقال فرهنگ احترام به محیط زیست در بین کارکنان و خانواده ایشان می باشد.  امیدواریم این پروژه مثمر ثمر واقع شده و در سال های آینده بتوانیم با گسترش این فضا نقش خود را در حفاظت از گونه های گیاهی  نیز با توجه به وسعت زمینی که در اختیار داریم به درستی ایفا کنیم.
در ادامه مهندس مهدی پور، مدیر پشتیبانی و مسوول سایت نگهداری و پرورش آهوی ایرانی نیز با اشاره به این که اقدامات آغاز این پروژه  از فروردین ماه ۱۳۹۵  آغاز شده است گفت:  پس از جلسات متعدد با سازمان حفظ محیط زیست، تفاهم های اولیه انجام و اقدامات لازم جهت رعایت استانداردها، اخذ مجوزها و در نهایت انعقاد قرار داد با سازمان دامپزشکی، این سایت به مساحت یک هکتار تاسیس شد  و  با رها سازی یک جفت آهو ایرانی مورد بهره برداری قرار گرفت. به گفته وی با تکثیر این دو راس، فضای نگهداری از این تعداد نیز در سال های آینده افزایش خواهد یافت.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran