با هدف ایجاد اشتغال بیش از ۱۹۰۰ نفری توسط معین اقتصادی بخش احمدآباد مشهد؛ تفاهمنامه اجرای ۴۲ طرح اشتغال زایی منعقد شد

نماینده شرکت ایران خودرو خراسان رضوی در طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش احمد آباد مشهد، در مصاحبه با روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت را در جهت توسعه منطقه هدف ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان؛ مهندس رضا حسینی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو خراسان قبل از اجرای طرح مثلث اقتصادی فعالیت های عام المنفعه بسیاری در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای اهالی این بخش انجام داده است، اظهار کرد: بنابراین خود را در این طرح، پیشقدم می دانیم.

وی اضافه کرد: مدل اقتصادی ما بر اساس مزیت های نسبی منطقه طراحی شده و در حال اجرای آن با کمک نیروهای محلی و بومی هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه یک پنجم نیروهای شرکت، از مردم محلی وروستاهای اطراف به خدمت گرفته شده اند، اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در پایداری شرکت و امیدواری به  توسعه منطقه، همین موضوع است.

او ادامه داد: در حال حاضرتفاهم نامه اجرای ۴۲ طرح در حوزه خدمات، صنایع دستی، گردشگری و صنایع خرد و… را با حضور سرمایه گزاران محلی و استانی منعقد کرده ایم که بودجه مورد نیاز آن ۱۶۴۷میلیارد ریال برآورد شده است و همچنین  ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر اشتغال زایی در پی خواهد داشت.

حسینی از همکاری خوب اهالی روستاها با نمایندگان و تسهیلگران این معین اقتصادی ابراز خرسندی کرد و افزود: با کمک بخشداری، دهیاران و امام جمعه محترم بخش بصورت جدی موضوع آموزش و فرهنگ سازی را دنبال می کنیم و حتی به منظور کمک و آگاهی بخشی به علاقه مندان به سرمایه گزاری در منطقه، دفتر معین اقتصادی را در بخشداری احمدآباد راه اندازی نموده ایم.

نماینده شرکت ایران خودرو خراسان رضوی در طرح مثلث اقتصادی از ورود طرح های اشتغال زایی متعدد به این دفتر خبر داد و گفت: طرح هایی نظیر بسته بندی زعفران و چای، تولید مصنوعات چرمی و مصنوعات چوبی، تولید لامپ کم مصرف، راه اندازی مراکز بوم گردی در دو رباط تاریخی و تعدادی طرح زودبازده و توسعه ای دیگر، به مرحله اجرا رسیده است و در حال مطالعه روی طرح پارک های بادی و تیرپارک با هدف استفاده مسافران و رانندگان هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: در حوزه کشاورزی و دامداری نیز، توسعه مزرعه ۳۵۰ هکتاری پسته به ۸۰۰ هکتار و ایجاد مجتمع های دامپروری را به منظور کمک به تأمین گوشت مورد نیاز شهر مشهد در دستور کار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran