در چهارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ ایران خودرو خراسان به عنوان معین اقتصادي منطقه تعیین شد

 با امضای تفاهم نامه همکاری  اقتصادي با استانداري خراسان رضوی، شركت ايران خودرو خراسان به عنوان معين اقتصادي بخش احمداباد شهرستان مشهد تعیین شد.

به گزارش روابط عمومي ايران خودرو خراسان، اين تفاهم نامه در راستای پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در منطقه، ميان رزم حسيني استاندار خراسان رضوي و زاهدي فرد مدير عامل شركت ايران خودرو خراسان منعقد و شرکت ايران خودرو خراسان به عنوان شانزدهمین معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تعیین شد.

در نشست معين استانداري كه به ميزباني ايران خودرو خراسان در محل مسجد جامع بينالود برگزار شد علاوه بر استاندار، قاضي زاده هاشمي نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي، رسوليان معاون اقتصادي استاندار، فرماندار  مشهد ، امام جمعه شهر ملك اباد، بخشدار احمداباد، روساي شوراها ي روستاهاي بخش احمداباد، سرمايه گذاران منطقه ، جمعي از پرسنل ايران خودرو خراسان و مردم منطقه حضور  داشتند.

قبل از اين مراسم, استاندار خراسان رضوی در حاشيه بازديد از سالن هاي توليدي شرکت ایران خودرو خراسان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور این شرکت در منطقه اظهار داشت : شركت ایران خودرو خراسان ظرفیت اقتصادی خوبی برای کمک به اجرای طرح توسعه اقتصاد مقاومتی در منطقه بینالود و ارتقاء این منطقه ایجاد کرده است.

رزم حسيني تصریح کرد:شرکت ایران خودرو خراسان در منطقه ای قرار گرفته که ظرفیت توسعه دارد و امکان اسکان کارگران در منطقه نیز باعث شده است که تا حد زیادی از هزینه های شرکت کاسته شود.

استاندار خراسان  رضوي  ضمن ابراز خرسندی از اینکه این شرکت پذیرفته به طرح مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی که در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب است وارد شود  افزود: امید است با همت مردم منطقه و همراهی های آنها شاهد توسعه ایمن منطقه و بهبود معیشت مردم باشیم.

هم چنين زاهدی فرد مدیر عامل ایران خودرو خراسان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت  :ظرفیت تولید این شرکت روزانه ۷۰۰ دستگاه خودرو در روز است که به علت برخی مشکلات اقتصادی به ۴۰۰ دستگاه خودرو کاهش یافته است که اميد است با حضور استاندار جدید در خراسان رضوی و ارائه برخی راهکارها این موانع برداشته شود.

وي افزود: در شركت ايران خودرو خراسان پنج هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که  ۱۶۰۰نفر از انها بومی منطقه هستند و این تاثیر بسزایی در پیشگیری از مهاجرت در منطقه داشته است .

لازم به ذكر است طرح عملياتي معين كه در استانداري خراسان رضوي اجرايي شده است بر اساس مفهومی تحت عنوان ((مثلت توسعه اقتصادی خراسان رضوی)) سه ضلعی  تعریف شده  که در قاعده آن بخش خصوصی و در سایر اضلاع آن کارگزاران حکومتی و نمایندگان مجلس قرار دارند و ائمه جمعه در مرکز این مثلث نقش نظارتی را به عهده دارند. در این طرح شرکت ها در کنار دستگاه اجرایی، مجموعه حاکمیتی، امام جمعه و نمایندگان مجلس حوزه اقتصادی منطقه خود را به عنوان معین اقتصادی مدیریت می نمايند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran