ایران خودرو خراسان “واحد صنعت سبز” کشور شد

در همایش ملی صنعت و خدمات سبز ، شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان “واحد صنعت سبز” کشور معرفی و  تندیس سیمین همایش به مهندس زاهدی فرد اهداء شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان،  بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز ، دوم بهمن ماه، با حضور معاون رئیس جمهور و مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر برنامه‌های زیست محیطی آلمان، مدیران ارشد کشوری و مدیران نمونه واحدهای صنعتی سبز کشور  در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. مهندس زاهدی فرد مدیریت عامل و مهندس مهدی پور مدیریت واحد پشتیبانی ایران خودرو خراسان نیز در این همایش حضور داشتند.
 بر طبق گزارش دبیرخانه همایش ملی صنعت و خدمات سبز، در این دوره تعداد ۲۵۳ شرکت حضور داشتند که از این تعداد، ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی بوده است . در این میان تعداد ۱۴ واحد به عنوان “واحد صنعت برگزیده سبز” و تعداد  ۶۷ واحد نیز به عنوان “واحد صنعت سبز” انتخاب و هم چنین تعداد ۳ واحد نیز به عنوان واحد خدماتی برگزیده سبز و ۱۱ واحد خدماتی نیز قابل تقدیر شناخته شدند.
عدم داشتن مغایرتهای زیست محیطی و نبودن جزء صنایع آلاینده(احراز الزامات محیط زیستی در طی چهار دوره فرایند خوداظهاری)،  استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها، استقرار دفتر HSE ، ارتقای دانش محیط زیستی به کارکنان و داشتن گواهی ۱۴۰۰۱ ISO از جزو شاخص ها و محورهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است.
لازم به ذکر است شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان تنها خودرو ساز کشور در بخش صنعت موفق به کسب این افتخارگردیده است.
در بخشی از لوح تقدیر اهدایی به مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان آمده است:
عرصه توسعه،بالندگی و سعادت نسل های آینده مرهون تلاش و زحمات بی دریغ و مجدانه افرادی است که خود را امانت دار سرمایه های مادی، طبیعی و معنوی این سرزمین می دانند و با گام های ارزنده ای که در راستای حفاظت از محیط زیست برداشته اند این ودیعه را سالم و پاک به نسل های بعدی تحویل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EnglishIran